Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Shakespeare and Digital Performance in Practice

  • Formatas: EPUB+DRM
  • Serija: Shakespeare in Practice
  • Išleidimo metai: 18-Oct-2022
  • Leidėjas: Palgrave Macmillan
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783031057632
  • Formatas: EPUB+DRM
  • Serija: Shakespeare in Practice
  • Išleidimo metai: 18-Oct-2022
  • Leidėjas: Palgrave Macmillan
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783031057632

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Shakespeare and Digital Performance in Practice explores the impact of digital technologies on the theatrical performance of Shakespeare in the twenty-first century, both in terms of widening cultural access and developing new forms of artistry. Through close analysis of dozens of productions, both high-profile and lesser known, it examines the rise of live broadcasting and recording in the theatre, the growing use of live video feeds and dynamic projections on the mainstream stage, and experiments in born-digital theatre-making, including social media, virtual reality, and video-conferencing adaptations. In doing so, it argues that technologically adventurous performances of Shakespeare allow performers and audiences to test what they believe theatre to be, as well as to reflect on what it means to be present—with a work of art, with others, with oneself—in an increasingly online world.

1 Introduction
1(20)
2 Being There
21(38)
3 The Broadcast Stage
59(50)
4 Mediated Performance
109(48)
5 Born-Digital Theatre
157(50)
6 Conclusion
207(18)
7 In Practice: Interviews with Two Practitioners
225(12)
Index 237
Erin Sullivan is Reader in Shakespeare at the Shakespeare Institute, University of Birmingham, UK. She is co-editor of Lockdown Shakespeare: New Evolutions in Performance and Adaptation (2022) and author of Beyond Melancholy: Sadness and Selfhood in Renaissance England (2016). Her research focuses on the emotional force of Shakespeares works, both in his own time and today.