Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Arabizi as a Learning and Teaching Resource: A Linguistic Study of Arabic in a Foreign Language Classroom

  • Formatas: EPUB+DRM
  • Išleidimo metai: 23-Jan-2025
  • Leidėjas: Springer Nature
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9789819785940
  • Formatas: EPUB+DRM
  • Išleidimo metai: 23-Jan-2025
  • Leidėjas: Springer Nature
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9789819785940

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

This book is the first of its genre to explore the use of Arabizi, the Romanized script of the Arabic language that is used online or in chat apps, in the Arabic as a Foreign Language (AFL) classroom. It fills a noticeable, and glaring, gap in teaching a non-Romanized language through Romanized representation by observing and studying Arabizi as a resource that is yet to be acknowledged. As such, the author aptly, and concurrently, addresses concerns and problems that arise in AFL learning. An essential resource for studies in language acquisition, the author carves a new niche in the study of phonology, and phonetics, particularly so in L1 and L2 studies, with succinct and up-to-date examples. Relevant to applied linguistics and language educators in Arabic, it also draws comparisons between Chinese and Arabic alphabets in analyzing L1 and L2 purposes, making it a unique linguistic comparative contribution to the study of languages in classroom settings.

Chapter
1. Introduction.
Chapter
2. What is Arabic?.
Chapter
3. Background of the problem.

Zinnia Shweiry, Ph.D., is a faculty member at the American University of Beirut. Her research focus in often on the post-Civil War Beirut linguistic landscape and the colloquialization of written Arabic. She has been a professor of English language, and linguistics, for the past 18 years.