Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Aristotelians and Platonists: A Convergence of the Michaelic Streams in Our Time

  • Formatas: 408 pages
  • Išleidimo metai: 25-Nov-2015
  • Leidėjas: iUniverse
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781491781074
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: 408 pages
  • Išleidimo metai: 25-Nov-2015
  • Leidėjas: iUniverse
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781491781074
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

At the heart of this book is Rudolf Steiners culmination in the twentieth century, or the convergence of the working of Aristotelians and Platonists for the renewal of culture. And questions arise. Where is the whole of the School of Michael at present? How can we characterize and honor one and the other stream, and avoid stereotypes and misunderstandings? This work approaches the matter in its historical unfolding, in three successive steps, in which Steiner/Aristotles and Plato/Schrers incarnations form a thread. The first tableau opens up in the previous Age of Michael, in Greece, when Plato and Aristotle inaugurated the work of the two Michaelic streams. The second addresses the Middle Ages, and centers around the contrast between Alain de Lille and Thomas Aquinas, between the School of Chartres and Scholasticism. Steiners and Schrers life tasks in the nineteenth century form the prelude to the present. The heart of the book, and its longest section, looks at the present. It contrasts the working of Aristotelians and Platonists in the natural sciences, in psychology and in the social sciences. From the ground of extensive observation and characterization, it then turns to pressing questions. What can Platonists learn from Aristotelians? And how about the reverse? Starting from the example of individuals meeting across the streams, how can we extend this understanding so that it becomes an ongoing practice and a cultural concern? How can Michaelic individuals and institutions work in ways that honor the whole of the Michaelic movement?