Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Art in a State of Siege

  • Formatas: 408 pages
  • Išleidimo metai: 04-Feb-2025
  • Leidėjas: Princeton University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9780691267241
  • Formatas: 408 pages
  • Išleidimo metai: 04-Feb-2025
  • Leidėjas: Princeton University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9780691267241

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

An art historical epic for dangerous timesWhat do artworks look like in extreme cases of collective experience? What signals do artists send when enemies are at the city walls and the rule of law breaks down, or when a tyrant suspends the law to attack from inside? Art in a State of Siege tells the story of three compelling images created in dangerous moments and the people who experienced themfrom Philip II of Spain to Carl Schmittwhose panicked gaze turned artworks into omens.Acclaimed art historian Joseph Koerner reaches back to the eve of iconoclasm and religious warfare to explore the most elusive painting ever painted. In Hieronymus Bosch's Garden of Delights, enemies are everywhere: Jews and Ottomans at the gates, witches and heretics at home, sins overtaking the mind. Following a paper trail leading from Bosch's time to World War II, Koerner considers a monumental self-portrait painted by Max Beckmann in 1927. Created when Germany was often governed by emergency decree, this image brazenly claimed to decide Europe's futureuntil the Nazis deemed it to be a threat to the German people. For South African artist William Kentridge, Beckmann exemplified ';art in a state of siege.' Koerner shows how his work served as beacon during South Africa's racialist apartheid rule and inspired Kentridge's breakthrough animations of drawings being made, erased, and remade.Spanning half a millennium but urgent today, Art in a State of Siege reveals how, in dire straits, art becomes the currency of last resort.