Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Black British Drama: A Transnational Story

  • Formatas: 240 pages
  • Išleidimo metai: 14-Jul-2017
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781317422181
  • Formatas: 240 pages
  • Išleidimo metai: 14-Jul-2017
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781317422181

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Black British Drama: A Transnational Story looks afresh at the ways black theatre in Britain is connected to and informed by the spaces of Africa, the Caribbean and the USA.

Michael Pearce offers an exciting new approach to reading modern and contemporary black British drama, examining plays by a range of writers including Michael Abbensetts, Mustapha Matura, Caryl Phillips, Winsome Pinnock, Kwame Kwei-Armah, debbie tucker green, Roy Williams and Bola Agbaje. Chapters combine historical documentation and discussion with close analysis to provide an in-depth, absorbing account of post-war black British drama situated within global and transnational circuits.

A significant contribution to black British and black diaspora theatre studies, Black British Drama is a must-read for scholars and students in this evolving field.
Preface vii
Acknowledgements ix
Notes on the text x
Introduction 1(24)
SECTION I The USA
25(64)
1 African Americanisation, Black Power and black British drama since the 1970s
27(26)
2 Black Power legacies in Kwame Kwei-Armah's Elmina's Kitchen, Fix Up and Statement of Regret
53(17)
3 African American myths, music, icons in Mojisola Adebayo's Moj of the Antarctic and Muhammad Ali and Me
70(19)
SECTION II The Caribbean
89(64)
4 Creolisation and the Creole continuum in Caribbean British drama
91(23)
5 Coming to voice: Roy Williams' The No Boys Cricket Club, Lift Off, Fallout and Sing Yer Heart Out for the Lads
114(20)
6 African accents: Bola Agbaje's Cone Too Far!, Detaining Justice and Off the Endz
134(19)
SECTION III Africa
153(63)
7 Home to host-land and the hyphen in-between: African British diasporic dramas since the 1990s
155(23)
8 Multiple personality diasporic disorder: Inua Ellams' The 14th Tale and Untitled
178(12)
9 Empathy in diaspora: debbie tucker green's stoning mary, generations and truth and reconciliation
190(16)
10 Conclusion
206(10)
Index 216
Michael Pearce is a Lecturer in Socially Engaged Theatre at the University of Exeter, UK.