Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Black Pro Se: Authorship and the Limits of Law in Nineteenth-Century African American Literature

(University of Oregon)
  • Formatas: 236 pages
  • Išleidimo metai: 25-Mar-2025
  • Leidėjas: The University of North Carolina Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781469685984
  • Formatas: 236 pages
  • Išleidimo metai: 25-Mar-2025
  • Leidėjas: The University of North Carolina Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781469685984

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Black thinkers in the antebellum United States grappled with what it meant to inhabit a place, a history, and a violent legal regime. In newspapers and pamphlets, political speeches, and fiction, Black writers persistently imagined alternative and liberatory legal futures. In reading these writers as architects of legal possibility, Faith Barter mobilizes the coincidental intimacy of prose and the legal term pro se, which refers to litigants who represent themselves in court. The book studies multiple literary genres—short stories, novels, freedom narratives, speeches, confessions, periodicals, and pamphlets—alongside legal historical treatises, trial transcripts, judicial opinions, and statutes.

Barter juxtaposes nineteenth-century law and literature to show how Black writers counterintuitively used legal forms to reimagine their own relationships to time and place. Organized around four legal forms—appeal, confession, jurisdiction, and precedent—this book demonstrates how Black writers creatively used them to challenge the logics of their oppression. Reading Black writers not merely as witnesses or victims but as visionaries for what the legal system could be, this book excavates the importance of legal thinking in the African American literary tradition.
Faith Barter is assistant professor of English at the University of Oregon.