Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Creativity Diagnostics

  • Formatas: EPUB+DRM
  • Išleidimo metai: 24-Jan-2025
  • Leidėjas: Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. K
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783662704325
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: EPUB+DRM
  • Išleidimo metai: 24-Jan-2025
  • Leidėjas: Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. K
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783662704325
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Creativity diagnostics is actually paradoxical and an impossible task. It is neither plannable nor retrievable on demand, nor can it be prescribed with the motto: Be spontaneous or Be creative! All previous attempts to assess creative performance or behavior, for example through creativity tests using the criteria of idea richness and idea diversity under formal standardization rules (e.g. time limits) and norms, have mostly failed to meet expectations, whether in schools or in corporate aptitude diagnostics. At best, creativity could be demonstrated in the artistic-scientific field through work samples or brilliant inventions. In day-to-day operations and workplaces, creativity is typically observable over a longer period, taking into account its usefulness and social acceptance.





What approaches might be possible in psychological diagnostics to assess creativity, and what limitations they are subject to, is the topic of this creative article.





Target groups





Psychologists and HR experts in both academia and practice, as well as school educators and HR managers responsible for evaluating the creative performance of their employees.

Introduction.- Intelligence research and intelligence models.- Creativity.- Attempts at creativity diagnostics.- Creativity in social interactions and relationships.- Motivational factors in social relationships and interactions.- Creativity diagnostics within the framework of personality diagnostics.- Takeaways.

Dr. Heribert Wienkamp, a certified psychologist with a PhD in Psychology, has worked for many years in various HR roles in a bank and a building society.