Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Designing for Newspapers and Magazines

(Liverpool John Moores University, UK)
  • Formatas: 200 pages
  • Serija: Media Skills
  • Išleidimo metai: 12-Mar-2012
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781136589539
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: 200 pages
  • Serija: Media Skills
  • Išleidimo metai: 12-Mar-2012
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781136589539
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

A hugely beneficial introduction to students and professionals in print media and design, Designing for Newspapers and Magazines offers guidance on how to produce attractive publications and how to tailor them to their target audience using colour, text placement, typography and images.

Written by an experienced journalist and designer, the book details the elements of good design and provides instruction on how to get the most of computers and computer-aided design.

The book examines a broad range of local and national publications including The Sun, The Daily Mirror and Glamour magazine and explains the reasoning that underpins their design choice, including:











how to set up a new publication





planning an edition of a newspaper or magazine





typography and working with text





working with images and technical production





designing pages and how to use colour





design and journalism ethics





a glossary of journalistic and design terms
List of figures
ix
1 Introduction
1(4)
2 The history and function of design
5(7)
3 Publication style
12(11)
4 Production processes
23(21)
5 Pre-planning and copy tasting
44(9)
6 Designing pages
53(26)
7 Master pages, templates and style sheets
79(4)
8 Typography
83(23)
9 Words in type
106(12)
10 Using pictures
118(19)
11 Using colour
137(8)
12 Publishing ethics
145(15)
13 Design masterclass
160(18)
Glossary 178(7)
Bibliography 185(2)
Index 187
Chris Frost is head of journalism at Liverpool John Moores University. He has worked in journalism for 30 years as a reporter, sub-editor and editor. He is the author of Media Ethics and Self-Regulation and Reporting for Journalists.