Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Dictator's Dreamscape: How Architecture and Vision Built Machado's Cuba and Invented Modern Havana

  • Formatas: EPUB+DRM
  • Išleidimo metai: 23-Apr-2019
  • Leidėjas: University of Pittsburgh Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9780822986492
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: EPUB+DRM
  • Išleidimo metai: 23-Apr-2019
  • Leidėjas: University of Pittsburgh Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9780822986492
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.


Joseph Hartman focuses on the public works campaign of Cuban president, and later dictator, Gerardo Machado. Political histories often condemn Machado as a US-puppet dictator, overthrown in a labor revolt and popular revolution in 1933. Architectural histories tend to catalogue his regime’s public works as derivatives of US and European models. Dictator’s Dreamscape reassesses the regime’s public works program as a highly nuanced visual project embedded in centuries-old representations of Cuba alongside wider debates on the nature of art and architecture in general, especially in regards to globalization and the spread of US-style consumerism. The cultural production overseen by Machado gives a fresh and greatly broadened perspective on his regime’s accomplishments, failures, and crimes. The book addresses the regime’s architectural program as a visual and architectonic response to debates over Cuban national identity, US imperialism, and Machado’s own cult of personality.
Acknowledgments ix
Introduction 3(19)
1 Temple of the Benevolent Dictator
22(36)
2 Repeating Monuments, Repeating Islands
58(37)
3 By Ford! Tempests, Airplanes, and Automobiles
95(77)
4 Testimonies in Stone and Light 132
5 Carcel Cuba, the Plantation Vortex
172(34)
Conclusion 206(15)
Notes 221(56)
Bibliography 277(32)
Index 309
Joseph R. Hartman is an assistant professor of art history/Latinx and Latin American Studies at the University of Missouri-Kansas City. Hartman has lectured and published widely on modern and contemporary Latin American art and architecture, focusing espe