Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: English Interlanguage Morphology: Irregular Verbs in Young Austrian EL2 Learners-Psycholinguistic Evidence and Implications for the Classroom

  • Formatas: PDF+DRM
  • Išleidimo metai: 02-Feb-2024
  • Leidėjas: Palgrave Macmillan
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783031506178
  • Formatas: PDF+DRM
  • Išleidimo metai: 02-Feb-2024
  • Leidėjas: Palgrave Macmillan
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783031506178

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

This book examines psycholinguistic elements of irregular verb morphology in English, using two empirical studies of young language learners in Austria to make evidence-based didactic recommendations for classroom use. The author first provides an up-to-date overview of the so-called past tense debate, encompassing the last four decades of linguistic, psycholinguistic, and cognitive research, before presenting an in-depth discussion of the notion of irregular and semi-regular verbal morphology in both German and English, with a focus on vowel change and apophony. Turning to his original research, he applies generalised linear mixed model analyses as well as conditional inference trees to the behavioural data, avoiding common pitfalls that come with traditional ANOVAs in repeated measure designs, and discusses the concrete implications of the experimental results on second language acquisition and instructed EFL teaching, with a focus on Input Processing. This book will be essential reading for SLA and applied linguistics researchers as well as graduate and postgraduate students in cognitive linguistics, psycholinguistics, and language acquisition. 
1 Introduction.- 2 Irregular Verb Morphology Theoretical Accounts.- 3
Irregular Verb Morphology L1 and L2 Cognitive Accounts.- 4 The Empirical
Study.- 5 Implications for the Classroom.- 6 Conclusions and Limitations.
Thomas Wagner is H-S Professor for Applied Linguistics at the Pädagogische Hochschule Oberösterreich in Linz, Austria.