Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: ESP Vocabulary Learning Strategies: The Effect of Self-Esteem, Self-Regulation and Learning Styles

  • Formatas: 255 pages
  • Išleidimo metai: 10-May-2022
  • Leidėjas: Cambridge Scholars Publishing
  • ISBN-13: 9781527583092
  • Formatas: 255 pages
  • Išleidimo metai: 10-May-2022
  • Leidėjas: Cambridge Scholars Publishing
  • ISBN-13: 9781527583092

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

The book provides a detailed survey of relevant research and theory on the use of vocabulary learning strategies (VLS) in the field of second (L2)/foreign language learning, and explores the effect of learner-related factors on their effective use in EFL/ESP learning contexts. In order to fill the void in the area of L2 vocabulary acquisition research, it investigates the role of the affective factors of self-regulation and self-esteem in L2 strategy competence in an ESP context and determines their interactive effect in the process when combined with L2 learners' particular learner style by relying on a quantitative data analysis approach. In this light, the study reported in this book empirically redefines the psychological status of self-regulation, self-esteem and learning style in L2 language learning, setting the scene for future extensive research in the area of L2 vocabulary strategy acquisition.
Eirene Katsarou is an ESP Instructor at Democritus University, Greece. She holds an MA in Applied Linguistics from the University of York, UK, a PhD in Descriptive and Applied Linguistics from the University of Essex, UK, and an MEd in Distance Education. Her research interests include L2 vocabulary acquisition and language learner strategies, individual differences research, research methods in applied linguistics, and computer-assisted language learning in ESP and EFL contexts.