Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Graph Coloring: From Games to Deterministic and Quantum Approaches

  • Formatas: 144 pages
  • Serija: Advances in Metaheuristics
  • Išleidimo metai: 30-Jun-2025
  • Leidėjas: CRC Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781040256787
  • Formatas: 144 pages
  • Serija: Advances in Metaheuristics
  • Išleidimo metai: 30-Jun-2025
  • Leidėjas: CRC Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781040256787

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

This study is about the problem of minimal valid graph coloring, first in the form of games and then of resolution algorithms.



This book explores the problem of minimal valid graph coloring, first in the form of games and then of resolution algorithms. Emphasis is placed on deterministic, guaranteed and non-guaranteed methods. Stochastic methods are then just mentioned because they are already widely described in previous publications.

The study then details a general quantum algorithm of polynomial complexity. A final chapter provides elements of reflection on diplomatic algorithms that, for the problem of coloring under resource constraints, seek a compromise minimizing frustrations. The appendix includes some mathematical additions and the source codes of the main algorithms presented, in particular the one of the quantum method.

Foreword.
Chapter 1 Games.
Chapter 2 A few applications.
Chapter 3 Encoding.
Chapter 4 Deterministic resolutions.
Chapter 5 Stochastic methods.
Chapter 6 A quantum method.
Chapter 7 Diplomatic algorithms.
Chapter 8 Appendix. Bibliography. Index.

Maurice Clerc is a French mathematician. He worked in the Research and Development Department of France Télécom. Retired since 2004, he remains active in various fields of research, both in particle swarm optimization (PSO)-related fields and in other areas. He regularly publishes articles, gives keynote speeches in conferences, serves as a director and thesis jury, and occasionally works as an optimization consultant.