Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Immersive Virtual Reality for a Building Occupant-Centric Design: Defining, Validating and Applying an Innovative Framework

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

This book discusses the cutting-edge intersection of Immersive Virtual Reality (IVR) and research on building occupants. It presents an innovative way of using IVR to revolutionise the comprehension of human-dimension responses to indoor built environments. A robust, innovative, and sequential protocol is defined and validated with a Virtual Environment against a real-world counterpart to provide readers with methodological approaches suitable for carrying out rigorous experimental research in building occupant research. This comprehensive guide provides also practical applications of the proposed guidelines to show the potential and effectiveness of IVR for conducting studies in different indoor environmental conditions in a multi-sensory approach. The book serves as a resource for researchers who want to exploit the full potential of VR in collecting reliable data useful for understanding human dimensions within built environments.

Introduction.- Building Occupant Research.- Immersive Virtual Reality in
Buildings Occupant Research.- Definition of Framework and Guidelines for IVR
Applications.- Validation of the Framework and IVR.- Successful Application
of the Framework for Building Occupant Research.- Conclusion and Perspectives.