Atnaujinkite slapukų nuostatas
  • Formatas: 180 pages
  • Serija: Routledge Revivals
  • Išleidimo metai: 30-Nov-2021
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781000365528

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

First published in 1990, Language in Popular Fiction was written to provide a comprehensive and illuminating look at the way language is used in thrillers and romantic fiction.

The book examines the use of language across three interrelated levels: a level of verbal organisation, a level of narrative structure, and a level at which stylistic options and devices are related to notions of gender. It introduces ‘the protocol of pulchritude’ and makes use of detailed stylistic and linguistic analysis to investigate a wide range of ‘popfiction’ and ‘magfiction’. In doing so, it provokes serious reflection on popular fiction and its claims on the reader.

Series Editor's Introduction To The Interface Series vii
Preface xi
Acknowledgements xiv
1 Prelude: in the airport lounge
1(20)
2 Woman's place: a dip into the magazines
21(35)
Elements of the story, 1: dilation
23(6)
Elements of the story, 2: dialogue
29(5)
Elements of the story, 3: relation
34(2)
The relational mosaic
36(4)
Syntactic cliches: `adverbiality' and `participiality'
40(6)
The narrative sentence: sequences and syntheses
46(2)
The lexicon
48(4)
Beyond the cliche
52(4)
3 Man's business: a look round the action story
56(25)
The technological buzz; or figmental factuality
63(5)
Every problem has a solution if it's big enough
68(5)
Stylistic types
73(5)
The machoman's lexicon
78(3)
4 Beginnings, middles, and ends: some sample pieces
81(28)
Pictures and conversations
88(14)
And some were more or less happy for the next two weeks
102(7)
5 Standard ingredients: faces, places, fights, embraces
109(48)
Figures and faces
110(15)
Places
125(7)
Fights
132(8)
Embraces
140(6)
Postscript: and so to bed
146(11)
References And Bibliographical Note 157(3)
Index 160
Walter Nash