Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Liminal Noir in Classical World Cinema

Edited by , Edited by
  • Formatas: PDF+DRM
  • Serija: Traditions in World Cinema
  • Išleidimo metai: 22-Aug-2023
  • Leidėjas: Edinburgh University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781474498166
  • Formatas: PDF+DRM
  • Serija: Traditions in World Cinema
  • Išleidimo metai: 22-Aug-2023
  • Leidėjas: Edinburgh University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781474498166

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Applys a noir lens to films which defy easy generic categorization

Revaluation of classical-era international films through focus on noir elements in films otherwise not considered film noir Consideration of liminality as a driving feature of film noir, including genre, cultural norm, border, and boundary crossings A case study approach that explores individual film examples within critical, production, and historical contexts

While few can deny its incalculable influence on popular filmmaking during and after World War II, film noir has been and remains one of the most contentious categories of cinema, involving more debates than consensus about what constitutes a noir.

This collection explores the amorphous parameters of this dark cinematic phenomenon by utilising an expanded, nuanced definition of film noir, which reaches beyond traditional conceptions of genre, style, and cycle to examine its complex international origins and emphasis on issues of liminality. Through illuminating case studies of single films from nations including Argentina, the former Czechoslovakia, France, Great Britain, Poland, Spain, and the US, authors consider elements of genre hybridity, border crossing, boundary breaching, and other signifiers of liminality to reassess classical-era films that defy conventional generic and stylistic categorisation.
Elyce Rae Helford is Professor of English at Middle Tennessee State University.Christopher Weedman is Assistant Professor of English at Middle Tennessee State University