Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Non-Places: An Introduction to Supermodernity

Translated by ,
  • Formatas: 128 pages
  • Išleidimo metai: 05-May-2020
  • Leidėjas: Verso Books
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781789604313
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: 128 pages
  • Išleidimo metai: 05-May-2020
  • Leidėjas: Verso Books
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781789604313
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

An ever-increasing proportion of our lives is spent in supermarkets, airports and hotels, on motorways or in front of TVs, computers and cash machines. This invasion of the world by what Marc Augé calls "non-space" results in a profound alteration of awareness: something we perceive, but only in a partial and incoherent manner. Augé uses the concept of "supermodernity" to describe a situation of excessive information and excessive space. In this fascinating essay he seeks to establish an intellectual armature for an anthropology of supermodernity.

Recenzijos

Unsettling, elegantly written and illuminating: essential reading for anyone seeking to understand our supermodern condition. -- PD Smith * Guardian * Shopping malls, motorways, airport lounges-we are all familiar with these curious spaces which are both everywhere and nowhere. But only now do we have a coherent analysis of their far-reaching effects on public and private experience. Marc Augé has become their anthropologist, and has written a timely and original book. -- Patrick Wright It is indeed very seldom that one finds it difficult to put down a book because of the intellectual excitement it generates. Augé's Non-Places is such a book-a powerful message, modestly delivered, which stands out as a unique and refreshing anthropological voice. * Current Anthropology *

Daugiau informacijos

A provocative study of the 'non-space' which defines our age's love for excess of information and space
Introduction to the Second Edition vii
Prologue 1(6)
The Near and the Elsewhere
7(28)
Anthropological Place
35(26)
From Places to Non-Places
61(34)
Epilogue 95(4)
A Brief Bibliography 99
Marc Augé is Director of Studies at the Ecole des hautes études en sciences sociales in Paris.