Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Science as Child's Play in Seventeenth-Century England: Innocence, Experience, Experiment

  • Formatas: PDF+DRM
  • Išleidimo metai: 31-Jan-2025
  • Leidėjas: Palgrave Macmillan
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783031758492
  • Formatas: PDF+DRM
  • Išleidimo metai: 31-Jan-2025
  • Leidėjas: Palgrave Macmillan
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9783031758492

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

In recent decades, scholars have uncovered the vital contributions made by non-elite figures, including women, artisans, and indigenous peoples, to the development of early modern natural philosophy. This Palgrave Pivot argues that children, too, quite literally played a decisive role in seventeenth-century experimental science in England, both as rhetorical exemplars, and as active contributors in the generation of natural knowledge. Exploring a widespread but critically-neglected connection between experiment and child’s play, it both illuminates the extent to which children participated – intentionally or incidentally – in natural historical and experimental activities, and investigates how ideas about childish innocence and sensory receptivity informed the nascent ideology of scientific objectivity. In the work of figures associated with the early Royal Society, this book proposes, children emerge as instinctive empiricists and experimenters, setting in motion a broader cultural transformation in ideas about childhood and education which still shapes how we think about these things today.

1. Introduction: 'No babes, but strong men'?.-
2. 'Flesh most fluid':
Childrens Senses.-
3. 'Too young to be dogmaticall': Innocence and
Objectivity.-
4. Natures A.B.C. and the 'Toyish Art' of the Microscope.-
5.
Bubbles, Popguns, Lizards Tails: Play as Experiment.-
6. 'A compendious way
to Experience: Innocence Regained'.-
7. Conclusion.
Elizabeth L. Swann is Assistant Professor of Interdisciplinary Literary Studies at Durham University, UK.