Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Sociocultural Theory and Second Language Developmental Education

(Beijing Language and Culture University and Pennsylvania State University), (Pennsylvania State University)
  • Formatas: EPUB+DRM
  • Serija: Elements in Language Teaching
  • Išleidimo metai: 06-Jun-2024
  • Leidėjas: Cambridge University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781009194679
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: EPUB+DRM
  • Serija: Elements in Language Teaching
  • Išleidimo metai: 06-Jun-2024
  • Leidėjas: Cambridge University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781009194679
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Sociocultural Theory (SCT) is distinct among traditions in the field of second language (L2) studies in its commitment to praxis. This Element offers a synthesis of foundational concepts and principles of SCT and an overview of two important areas of praxis in L2 education: Concept-Based Language Instruction and Dynamic Assessment.

Sociocultural Theory (SCT), as formulated by Russian psychologist L. S. Vygotsky nearly a century ago, is distinct among traditions in the field of second language (L2) studies in its commitment to praxis. According to this view, theory and research provide the orienting basis for practice, which in turn serves as a testing ground for theory (Vygotsky, 1997). This Element offers a synthesis of foundational concepts and principles of SCT and an overview of two important areas of praxis in L2 education: Concept-Based Language Instruction, which organizes language curricula around linguistic concepts, and Dynamic Assessment, a framework that integrates teaching and diagnosing learner L2 abilities. Leading approaches to L2 teacher education informed by SCT are also discussed. Examples from studies with L2 teachers and learners showcase praxis in action, and emerging questions and directions are considered.

Daugiau informacijos

This Element describes an accessible presentation of Sociocultural Theory principles and concepts to inform L2 educational practices.
1. Introducing sociocultural theory;
2. Concept-based language
instruction;
3. Dynamic assessment;
4. Teacher education;
5. Concluding
remarks; References.