Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Structural Priming in Sentence Production

(University of Bologna)
  • Formatas: PDF+DRM
  • Serija: Elements in Psycholinguistics
  • Išleidimo metai: 16-Jan-2025
  • Leidėjas: Cambridge University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781009236706
  • Formatas: PDF+DRM
  • Serija: Elements in Psycholinguistics
  • Išleidimo metai: 16-Jan-2025
  • Leidėjas: Cambridge University Press
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781009236706

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

This Element overviews structural priming research, on adult monolingual speakers, first language learners, second language learners, and bilinguals. Priming studies investigate linguistic representation and use in speakers of any age, sparking interest in continuity and life-long learning in language, second language acquisition, and bilingualism.

This Element provides an overview of structural priming research across the three main populations on which experimental priming studies have concentrated: adult monolingual speakers, first language learners, second language learners, and bilinguals. Priming studies with monolingual adults were originally designed to inform psycholinguistic models of grammatical encoding in language production. Thanks to the the implicit nature of the task, priming has turned out to be suitable for experimentally addressing questions about linguistic representation and use at the sentence level in speakers of any age. The view that priming is a form of implicit learning has sparked an interest in exploring continuity and life-long learning in language, opening up rich research areas in second language acquisition and bilingualism. Priming rightly deserves to be a part of every language scientist's tool kit.

Daugiau informacijos

This Element shows how adults, children, and bilinguals map thoughts onto language during grammatical encoding in sentence production.
1. Introduction;
2. Structural priming in monolingual adults;
3. structural priming in first language acquisition;
4. Structural priming in second language acquisition and bilingualism;
5. Summary and conclusions; References.