Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Teaching Proficiency Through Reading and Storytelling (TPRS): An Input-Based Approach to Second Language Instruction

(Assistant Professor in the Department of Foreign Languages and Literatures at Northern Illinois University, USA.)

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

This module introduces Teaching Proficiency through Reading and Storytelling (TPRS), an input-based language teaching technique. TPRS provides a framework for teaching classes completely in the target language— even those at the beginner level.  Through the steps of establishing meaning, creating a story that is acted out live in class, and reading, students understand and use the target language to communicate right away.  Research shows that over time, TPRS creates fluent speakers who excel on both traditional tests and—more importantly—in real-life situations. This is a valuable resource on TPRS for world language teachers, language teacher educators, and second language researchers.

In this module you will explore the following topics:

  • comprehensible input
  • input-based approaches to instruction
  • Teaching Proficiency through Reading and Storytelling (TPRS)
  • the principles of TPRS
  • the three steps of TPRS
  • TPRS skills
  • techniques that complement TPRS
  • current research on TPRS
Karen Lichtman is Assistant Professor of Spanish Linguistics and Director of Teacher Licensure in the Department of Foreign Languages and Literatures at Northern Illinois University, USA.