Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Ubuntu and Buddhism in Higher Education: An Ontological Rethinking

  • Formatas: 218 pages
  • Išleidimo metai: 26-Oct-2018
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781351067942
  • Formatas: 218 pages
  • Išleidimo metai: 26-Oct-2018
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9781351067942

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Ubuntu and Buddhism in Higher Education theorizes the equal privileging of ontology and epistemology towards a balanced focus on ‘being-becoming’ and knowledge acquisition within the field of higher education. In response to the shift in higher education’s aims and purposes beginning in the latter half of the 20th century, this book reconsiders higher education and Western subjectivity through southern African (Ubuntu) and Eastern (Buddhist) onto-epistemologies. By mapping these other-than-West ontological viewpoints onto the discourse surrounding higher education, this volume presents a vision of colleges and universities as transformational institutions promoting our shared connection to the human and non-human world, and deepens our understanding of what it means to be a human being.

I. CHAPTER ONE: TURNING REALITY ON ITS HEAD, (RE)IMAGINING A NEW WAY

II. CHAPTER TWO: UBUNTU: THE GREAT GIFT OF AFRICA

III. CHAPTER THREE: BUDDHISM: AN ENGAGEMENT WITH AND IN THE WORLD

IV. CHAPTER FOUR: A MAP NOT A TRACING: (re)THINKING AS (NON)METHOD

V. CHAPTER FIVE: THE RECONCEPTUALIZED BEING-HOLON

VI. CHAPTER 6: LET LEARN AND LET BE: (RE)THINKING HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AS ONTO-EPISTEMOLOGICAL WOMBS OF BEING-BECOMING

VII. CHAPTER 7: EDUCATING FOR A DEEPER HUMANITY: A NEW PLATEAU

VII. REFERENCES

David W. Robinson-Morris is Director of Corporate and Foundation Relations at Xavier University of Louisiana and Adjunct Professor, College of Liberal Arts, Education, and Human Development at the University of New Orleans, USA.