Atnaujinkite slapukų nuostatas

El. knyga: Performing Consumers: Global Capital and its Theatrical Seductions

4.25/5 (24 ratings by Goodreads)
  • Formatas: 184 pages
  • Išleidimo metai: 28-Jul-2006
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9780203449042
Kitos knygos pagal šią temą:
  • Formatas: 184 pages
  • Išleidimo metai: 28-Jul-2006
  • Leidėjas: Routledge
  • Kalba: eng
  • ISBN-13: 9780203449042
Kitos knygos pagal šią temą:

DRM apribojimai

  • Kopijuoti:

    neleidžiama

  • Spausdinti:

    neleidžiama

  • El. knygos naudojimas:

    Skaitmeninių teisių valdymas (DRM)
    Leidykla pateikė šią knygą šifruota forma, o tai reiškia, kad norint ją atrakinti ir perskaityti reikia įdiegti nemokamą programinę įrangą. Norint skaityti šią el. knygą, turite susikurti Adobe ID . Daugiau informacijos  čia. El. knygą galima atsisiųsti į 6 įrenginius (vienas vartotojas su tuo pačiu Adobe ID).

    Reikalinga programinė įranga
    Norint skaityti šią el. knygą mobiliajame įrenginyje (telefone ar planšetiniame kompiuteryje), turite įdiegti šią nemokamą programėlę: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Norint skaityti šią el. knygą asmeniniame arba „Mac“ kompiuteryje, Jums reikalinga  Adobe Digital Editions “ (tai nemokama programa, specialiai sukurta el. knygoms. Tai nėra tas pats, kas „Adobe Reader“, kurią tikriausiai jau turite savo kompiuteryje.)

    Negalite skaityti šios el. knygos naudodami „Amazon Kindle“.

Performing Consumers is an exploration of the way in which brands insinuate themselves into the lives of ordinary people who encounter them at branded superstores.

Looking at our performative desire to try on otherness, Maurya Wickstrom employs five American brandscapes to serve as case studies: Ralph Lauren; Niketown; American Girl Place; Disney store and The Lion King; and The Forum Shops at Caesars Palace in Las Vegas. In this post-product era, each builds for the performer/consumer an intensely pleasurable, somatic experience of merging into the brand and reappearing as the brand, or the brands fictional meanings.

To understand this embodiment as the way that capital is producing subjectivity as an aspect of itself, Wickstrom casts a wide net, drawing on:





the history of capitals relationship with theatre political developments in the United States recent work in political science, philosophy, and performance studies.

An adventurous study of theatrical indeterminancy and material culture, Performing Consumers brilliantly takes corporate culture to task.
Introduction 1 On the move at Niketown and Ralph Lauren 2 Robots, gods
and greed: the theatrum mundi in the Forum Shops at Caesars Palace 3 The
Lion King, mimesis, and Disneys magical capitalism 4 Making Americans: the
American Girl Doll and American Girl Place Epilogue
Maurya Wickstrom is Assistant Professor of Drama at the College of Staten Island, City University of New York. Her work has appeared in leading journals, including Modern Drama and Theatre Journal, and in a new anthology on Disney.